close

不要懷疑,是古典樂沒錯,說到這首悲愴......不是就是千秋王子初次聽見野田妹彈的那首嗎??暗自嘲笑悲愴彈的真悲慘。我的古典樂開始於千秋王子和貝多芬病毒的姜魔。沒錯呀~~我是多摸的投入看戲...以至於...以至於開始我悲慘的音樂之路。會韓文也是因為韓劇裏的歌太好聽了,好想唱出來,然後學長笛以後也是一樣...必須是可以唱的找才能掌握節拍......於是...(偶地新偶像是卡列拉斯...希望僅止於此即可,偶不想企學義大利文地,,)

    

I Remember You 

 If that smile that smile within your eyes were frozen for a moment I’d gaze on it forever.

If that glance that look of sad surprise were captured for a moment we might have stayed together.

Now I’d known that flame within your heart could vanish so completely you’re lost to me forever.

If I’d known that I’d be left alone that passion must be cherished I’d have clung to you forever.

But now you’ve gone away and who’s to say it ever happened I am nothing but a memory to remember you by.

You may say I thron it all away.

But no one ever told me our passion was going to die.

 

Not a word, not a sound, not a sign. What can I remember you by.

中文語譯:

如果可以凍結那一刻你眼中的笑意

我會一輩子凝視著

如果可以捕捉那一刻你憂傷面容上驚訝的瞥視

或許我們會永遠在一起

但現在你已離去

誰來訴說那曾經擁有的快樂

除了回憶你,我一無所有

現在我明白你心中的火焰已經完全消失不見

我永遠失去你了

如果我知道我終將獨自離去

我必會珍惜那炙熱的情感

我會永遠執著於你

你也許說,我拋棄了一切

但是沒有人告訴我

我們的熱情已逐漸熄滅

沒有一個字語,沒有任何眼神

沒有一點聲響,沒有絲毫蹤跡

我還能藉由何者想起你?

arrow
arrow
    全站熱搜

    hope3388 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()